(informacje są pobrane z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników serwera Discord - Dexterawka)

Co można robić? (rady od doświadczonych)

  • Nie jeździć na zwykłym rowerze bo się zamęczysz - rower elektryczny zwiększy ci komfort pracy, nie jest to gwarancja wzrostu wydajności (ilości realizowanych zamówień na godzinę)
  • Zabezpieczać rower chociaż do klatki
  • Rozmieniać pieniądze
  • Rekrutować się na wielu aplikacjach jeżeli macie taką możliwość
  • Nie nastawiać się na zarobki takie jak mają inni gdyż to kwestia indywidualna zależna od miesiąca, typu pojazdu, miasta, ilości zamówień.
  • Nie korzystać z google map, uczyś się miasta na pamięć, do wyszukiwania konkretnych bram zainstalować inne aplikacje jak np. maps.me
  • Nawet jeśli nie masz salda gotówkowego przygotuj sobie jakieś pieniądze do wydania reszty w Glovo.
  • Jeśli klient zaznaczył, że będzie miał wyliczoną kwote, nie bierz tego za pewnik.
  • Nie płać za zamówienia na Glovo ze swoich pieniędzy!!! Jeżeli nie masz wystarczająco salda gotówkowego to zgłoś to na support!
  • Bądź cierpliwy i wyrozumiały
  • Unikaj usuwania bloków na Glovo mniej niż 24 godziny przed rozpoczęciem bloku.
  • Dobrze się ubierz na rower, miej potrzebny sprzęt w razie awari.
  • Nie korzystaj z wkładki na napoje w torbie bo i tak z tego nie skorzystasz.
  • Nerka albo saszetka na pieniądze
  • Dbać o zamki w torbie

Czego nie brać?

  • Unikać sklepów na każdej aplikacji (Biedronki, Auchan itd)

Multiapping - łączenie aplikacji

Multiapping w skrocie to korzystanie z więcej niż jednej aplikacji delivery w tym samym czasie. Sposob ten jest dosyć często wykorzystywany przez doświadczonych kurierów, aby zmaksymalizować zyski. Należy mieć na uwadze, żeby robic to z głową oraz praktycznie wszystkie aplikacje nie zgadzają się na taką forme użytkowania ich aplikacji (do wykrycia przez lokalizacje GPS [np w momencie, gdy jedziemy w przeciwnym kierunku niz do restauracji / klienta, lub zgłoszenie przez innego użyszkodnika / klienta itd])

Które ze sobą łączyć?

  • Wolt i Stuart
  • Wolt i Uber
  • Uber i Stuart
  • Uber i Bolt Food

Rozsadnym pomysłem jest w momencie braku zamówień, odpalenie tylu aplikacji ile sie ma i w momencie przydzielenia zamówienia na jednej z nich, wylogowanie sie z innych aplikacji (mowimy tu o aplikacjach bez grafiku). Realizujemy zamowienie a po zakonczonym zamowieniu, odpalamy sie znowu na reszcie.

Jeżeli lubimy adrenalinę to możemy próbować łączyć Glovo z aplikacjami gdzie znamy adres odbioru oraz dostawy. Najbardziej praktycznie jest dobierać zamówienia w momencie kiedy na Glovo jedno już mamy aktywne i wiemy, że np. z Wolta będziemy mieli całość po drodze.

Co w przypadku awarii pojazdu, co zrobić, co zgłosić?

  • W zależności od aplikacji, w przypadku awarii pojazdu, należy w aplikacji wybrać odpowiednią opcję z kontaktem z supportem.
  • W Glovo podczas awarii, zrzuci wszystkie aktywne godziny grafiku.

Co w przypadku gdy klient nie odbierze zamówienia?

Najczęściej zamówienie zostaje u kuriera więc - smacznego, chyba że support stwierdzi inaczej. Jeżeli faktycznie będzie potrzeba odwiezienia jedzenia do restauracji warto zapytać czy można sobie to zachować bo punkty zazwyczaj to jedzenie wyrzucają do śmietnika, ponieważ prawnie nie mogą nic innego z nim zrobić