Aplikacja Uber Eats
Informacje ogólne o aplikacji
Uber Eats to nasza platforma, dzięki której zamawianie jedzenia z Twoich ulubionych lokalnych restauracji jest teraz równie łatwe, jak zamówienie przejazdu. Dzięki aplikacji Uber Eats masz w zasięgu ręki szereg lokalnych restauracji i serwowanych przez nie dań. Możesz w każdej chwili zamówić dowolne danie z całego menu. Aplikacja UBER EATS ma dwie wersje: dla klientów i dla kurierów. Klienci mogą wybierać spośród różnych opcji gastronomicznych, płacić za zamówienia online i śledzić status dostawy na mapie. Aplikacja dla kurierów ma nazwe Uber Driver i jest do pobrania na urządzenia Android oraz iOS.
FAQ - Uber Eats
Plusy i minusy aplikacji
Plusy:
Pracujesz kiedy chcesz i jak chcesz (offslot)
Dowolność w przyjmowaniu zamówień
Spoko stawki (W lato najczęściej mają najwyższe ze wszystkich aplikacji)
Questy
Częste i wysokie napiwki
Minusy:
Brak widoczności dystansu i stawki za kurs
Brak widoczności gdzie się dostarcza (informacja pojawia się dopiero po odbiorze zamówienia)
Brak dopłaty za dojazd do restauracji
Brak ciągłości zamówień
Zgłaszanie problemów do supportu
Często daleki dojazd
Mniejsza ilość kursów dla pojazdu typu ROWER
Prezentacja aplikacji
W aplikacji Uber Eats można wyszczególnić następujące rzeczy:
- Podczas akceptacji zamówienia, wyświetlany jest mnożnik i zaznaczone miejsce odbioru z restauracji (najbliższa trasa od punktu obecnego do restauracji)
- Lista produktów wraz z numerem zamówienia.
- Możliwość Nie przyjmowania kolejnych zamówień
- Questy (możliwość dodatkowego zarobku po spełnieniu danych wymagań)
- Statystyki przychodów, tu trzeba mieć na uwadzę, że stawki są podane wraz z podatkiem, więc od zarobionej kwoty należy odejmować pozycje PODATKI
Przykład stref i zwiększenie przychodów
- Na mapie w zależności od miasta, mogą wyświetlać się “domki”, jest to informacja o zapotrzebowaniu na kurierach w danej restauracji / obszarze. Aktualizacja tego zmienia się co około 5 minutNiestety zazwyczaj ten obszar wysokiego zapotrzebowania nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Nie gwarantuje nam to zamówienia jeżeli będziemy siedzieć w jego miejscu
- Również na mapie sa wyszczególnione obszary w danym miescie, jakie w danym momencie obowiązują mnożniki za zamówienie.
Problemy z aplikacją
W przypadku gdy w aplikacji widnieje błąd podczas próby zalogowania się typu:
Pojazd jest zajęty
Prześlij plik Poland Driver’s License
W przypadku tego błędu należy skontaktować się z partnerem flotowym aby przełączył Twoje konto na rower. Można również spróbować w aplikacji wejść w:
Pomoc -> Konto i Aplikacja -> Zmiana ustawień konta -> Konfiguracja konta kierowcy i dostawcy W przypadku kiedy chcesz jeździć skuterem lub autem należy przesłać dokument prawa jazdy według tego co wyświetla aplikacja.
[PARTNER] Wpis do CEIDG/KRS
Należy skontaktować się ze swoim partnerem rozliczeniowym aby dodał do floty.
Jeżeli jesteś użytkownikiem naszego serwera Discord Dexterawka, możesz poprosić o zaproszenie do floty na tym kanale wybierając opcje Zaproszenie do floty Uber Eats
. Musisz uzupełnić w następnym oknie swój adres e-mail oraz numer telefonu którego użyłeś do rejestracji konta na Uber Eats.
Te informacje widzą tylko pracownicy floty Evelstar, oraz administracja/moderacja serwera.
Nie zrobiłem żadnego zamówienia, a zostałem rozliczony z aplikacji Uber Eats
To jest bardzo częsty przypadek, ponieważ aplikacja Uber Eats jest pod tym względem delikatnie mówiąc źle zrobiona. Dopłaty za dojazd do restauracji są wypłacane w czwartek następnego tygodnia. Zazwyczaj są to groszowe sprawy, partner potem widząc przychód na aplikacji i tak i tak ją rozliczy i jesteśmy na minusie z rozliczeniem bo prowizja została pobrana mimo, że nie jeździliśmy na aplikacji Uber Eats.
Rozwiązanie dla kurierów Evelstar: Należy zgłosić reklamację rozliczenia w takim wypadku. Trzeba napisać maila na rozliczenia@evelstar.com i poprosić o zwrot prowizji, ponieważ nie wykonaliśmy ani jednego zamówienia. Należy to zrobić w ciągu 30 dni. Po tym okresie czasu nasza reklamacja nie zostanie uwzględniona.
Dostaję bardzo mało zamówień / Nie dostaję zamówień / Inni dostają więcej zamówień
Powodów może byc mnóstwo tego typu problemu. Wszystko zależy od miasta, pory roku, dnia, czy jest to dzień roboczy, gdzie stoisz itd. Wśród dostawców krąży mit odnośnie otrzymywania większej ilości zamówień przez osoby które mają zaznaczony środek transportu jako skuter / auto. To jest prawda. Sam Uber twierdzi, że to jest nieprawda lecz praktyka pokazuje często inaczej. Wynika to z działania algorytmu Ubera*. Algorytm “spasowuje” czas kiedy zamówienie będzie zrealizowane przez restauracje z czasem kiedy kurier przyjedzie na miejsce - najczęściej te czasy pokrywają się właśnie dla osób które jeżdżą skuterem/autem i będą od restauracji 3 - 5 minut drogi. W momencie gdy poruszasz się rowerem, nawigacja widzi że jesteś “<1 minuta” drogi od restauracji - żadna restauracja nie zaznaczy, że zamówienie będzie gotowe za tyle czasu.
*sposób działania algorytmu jest oparty na domysłach i własnych obserwacji
Więc jak możemy zaobserwować - z tego samego miejsca oczekiwania auto bardziej “realnie” pokryje się z czasem przygotowania zamówienia oraz przyjazdem kuriera niż ten na rowerze.
Jak mogę realizować zamówienia w innym mieście?
Jeżeli chcemy spróbować swoich sił w innym mieście niż tym w którym mieszkamy - możemy to na Uber Eats zrobić bez problemu. W przypadku tej aplikacji wystarczy po prostu przetransportować się do innego miasta i zalogować. Zamówienia powinny być nam przypisywane. Problem pojawia się w momencie wynagrodzenia. Robiąc w ten sposób nie będziemy mieli nakładanych mnożników do wynagrodzenia. Jeżeli mimo wszyskto zdecydujemy się na jazdę bez mnożników to system wykryje i w ciągu 48h powinien nam zaaktualizować informacje w profilu i dodać mnożniki do miasta w którym jeździliśmy.
Jeżeli chcemy uniknąć takiej sytuacji i mamy wszystko zaplanowane - możemy zgłosić zmianę miasta przez support.
Musimy wejść w: Pomoc -> Aplikacja -> Zmiana ustawień konta -> Chcę dostarczać w nowym mieście