Informacje ogólne o aplikacji

Glovo to aplikacja, która pozwala na przesłanie dowolnego przedmiotu z punktu A do punktu B, zamówienie dowolnej potrawy lub dowolnego produktu w wybranych sklepach i restauracjach z dostawą do domu, jak również dowolnej niestandardowej rzeczy. Glovo to usługa dostawy, która dostarcza wszystko – pobierz aplikację i wypróbuj ją teraz! Wybieraj spośród 20.000 sklepów i restauracji w aplikacji Glovo, a my zajmiemy się resztą. Dostarczamy wszystko. Ponad 7 mln użytkowników. Ponad 20 tys. sklepów. Kurierzy, obok partnerów i klientów, stanowią jeden z trzech typów użytkowników na platformie Glovo. Kurierami Glovo są osoby, które chcą pomagać innym oszczędzać czas, jednocześnie ułatwiając im życie. Z szerokim uśmiechem na twarzy dzielą się z klientami pozytywną energią i pogodą ducha.

Zarejestruj się

jest to link flotowy który automatycznie po rejestracji podepnie Cię pod partnera Evelstar, jeżeli chcesz zarejestrować się bez referencji możesz zrobić to tutaj

Plusy i minusy aplikacji

Prezentacja aplikacji

W aplikacji Glovo Rider można wyszczególnić następujące rzeczy:

  • Na mapie podczas zamówienia, wyświetlany jest adres odbioru i adres klienta
  • Szacowany przychód za zamówienie, wraz z dystansem do przybicia
  • Dzienne zarobki oraz stan salda gotówkowego
  • Strefy meldunku, grafik, mnożnik wraz z bonusami

Logowanie / Sesje / Strefa meldunkowa

Aplikacja Glovo dla kurierów ma system sesji aby rozpoczać prace. Należy w aplikacji wybrać Dostępne sesje i w zależności od miasta, trzeba wybrać odpowiednią strefę meldunku.

Należy następnie wybrać godziny sesji które nas interesują. Jeżeli widzisz np. Teraz - 19:00 (23m) to znaczy, że jest duże zapotrzebowanie i możesz pracę rozpocząć natychmiast.

Po zarezerwowaniu sesji pracę możemy rozpoczac 30 minut przed jej startem.

Saldo gotówkowe - Portfel

Co to jest?

Saldo gotówkowe to wszystkie pieniądze otrzymane w gotówce za zamówienia dostarczone za pomocą aplikacji. Klienta składa zamówienie w Glovo z opcją płatności gotówką. ta opcja pojawia się w zamówieniach partnerskich i niektórych zamówieniach kurierów. Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.

Saldo gotówkowe rośnie:

  • Gdy klient zapłaci Ci gotówką.
  • Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.
  • Twoje saldo gotówkowe wzrośnie, a system weźmie to pod uwagę, jeśli trzeba będzie zapłacić partnerowi lub wypłacić zarobki w gotówce na koniec zarezerwowanego bloku czasowego.

Saldo gotówkowe maleje:

  • Gdy płacisz gotówką u partnera/restauracji.
  • Gdy saldo zostanie skorygowane na koniec okresu rozliczeniowego i aplikacja każe wypłacić ci sobie gotówkę.
  • Gdy Glovo na koniec dnia (godz. 03:00) rozliczy Twoje zarobki - aplikacja wypłaci Ci równowartość tego co zarobiłeś w dniu poprzednim w gotówce

Jak działa wypłacanie gotówki w Glovo Rider?

Wraz z wejściem nowej aplikacji zrobiło sie duże zamieszanie, ponieważ zmiana w stosunku do starej aplikacji jest kolosalna. Aplikacja teraz rozlicza kuriera codziennie z jego salda gotówkowego. Wartość w zakładce Portfel może przyjąć kwote minusowa, ale spokojnie - to nie oznacza, że wisicie komuś pieniądze. Tylko Wam wiszą.

Mam portfel na plusie, co teraz?

Kwota która nie jest ujemną oznacza to, że jesteście w posiadaniu pieniędzy które należą do Glovo - powinniście je wpłacić poprzez stronę glovocash.pl.

0 zł

W momencie kiedy widzicie cyfrę 0zł, oznacza to, że całość wypłaty otrzymaliście w zaliczkach gotówkowych. Możecie sobie to sprawdzić w tej samej zakładce i przesledzić historię transakcji które glovo wykonało.

Kwota minusowa będzie zbliżać się z każdym pobraniem gotówki od klienta.

instrukcja-portfel1 instrukcja-portfel2 instrukcja-portfel3

Jeżeli będzie wymagana płatność gotówką to aplikacja poinformuje kuriera o tym!

Wypłata gotówka na koniec okresu rozliczeniowego

(skumulowana codzienna wypłata gotówki)

Wpłata na Glovocash.pl

Jeżeli kurier ma za wysokie saldo gotówkowe, aplikacja da informacje, aby wpłacić daną kwotę by uregulować saldo. Wpłat dokonujemy przez portal glovocash.pl uzupełniając tam dane typu mail, numer telefonu, identyfikator kuriera, kwotę.

Batch - Ocena/ranga kuriera

Cały przydatny artukuł jest na stronie GLOVO w tym miejscu.

Nowa ranga jest przydzielana co tydzień na podstawie wyników z poprzedniego tygodnia pracy. Określa ona kiedy będziesz mógł rezerwować sesje na następny tydzień.

Rangi są numerowane od 1 do 12. Ranga z numerem 1 jest najbardziej atrakcyjna, poniewaz ma najwyższe pierwszeństwo w rezerwacji sesji.

Ranga jest zabierana kurierowi w momencie gdy nie jeździ dłużej niż tydzień.

Co może wpływac na to jaką range dostaje kurier?

  • Spóżnienia z logowaniem. Np. Sesja zaczyna się o 12:00, zalogujesz się o 12:05.
  • Nieobecności
  • Ilość przerw o które poprosilismy. (tutaj naprawdę trzeba się postarać aby obniżyło to range)
  • Liczba akceptowanych zamówień
  • Godziny specjalne (te z ikonką ognia w kalendarzu sesji).

Co w przypadku gdy nie będę pracował?

W nowej aplikacji istnieje możliwość zamrożenia rangi na maksymalnie dwa tygodnie. Podczas tego okresu czasu nie będzie ona obliczana przez system. Podczas zamrożenia rangi nie bedziesz mógl pracować

Zadania

Czasami na aplikacji Glovo Rider dostępne są Questy, zwane zadaniami. Polegają one na wyznaczeniu kurierowi ilości zamówień które ma dostarczyć w danym okresie czasu za premię pieniężną w danej wysokości

Zakładka “Płatności”

W tej zakładce znajdziesz swoją historię zamówień nie starszą niż 90 dni oraz ile zarobiłeś w danym dniu bądź okresie czasu. Można również sprawdzić ile konkretnie godzin byliśmy online i jaka wyszła nam godzinówka.

Glovo+

Glovo+ to program nagród, który wspiera Cię zarówno na drodze, jak i poza nią. Zdobędziesz 1 punkt za każdą zrealizowaną dostawę, a po osiągnięciu kolejnych poziomów otrzymasz odpowiednie nagrody.

Punkty są przyznawane od momentu wprowadzenia programu, więc co zmianę programu będziemy musieli na nowo je sobie zdobywać.

W zaleznosci od miasta, wymagana jest różna ilość punktów do zdobycia by odblokować nagrody. Sprawdzić swój poziom punktów można na stronie:

https://delivery.glovoapp.com/pl/loyalty_program

Zamówienia ze sklepów

Będąc kurierem w Glovo, dla różnego typu pojazdu którym się poruszamy, mamy różne limity wagowe, które możemy wziąć jako zamówienie. W przypadkach gdy dane zamówienie jest za ciężkie, możemy wezwać wsparcie (kontakt przez support na aktywnym zamówieniu) lub otrzymać bonus za ciężkie zamówienie.

Najbardziej uciążliwimi zamówieniami są te z Auchan, Biedronka, Carrefour. Z tego względu, że:

  1. Nie są one gotowe i zrobione na czas - musimy czekać
  2. Są one zbyt wielkie/cięzkie by zabrać je w pojedynkę

W drugim przypadku należy skontaktować się z supportem. Jest do tego specjalna opcja w drzewku wyboru problemu. Poniżej znajduje się tabelka którą posługują się ludzie z supportu i jakiego werdyktu możemy się spodziewać po danej wadze zamówienia.

Pojazd0 - 4.0 kg4.1 - 9.0 kg9.1 - 12 kg12.1 - 15 kg15.1 - 20 kg20.1 - 50 kg> 50 kg
SAMOCHÓDODRZUCAMYODRZUCAMYTYLKO PREMIATYLKO PREMIAPREMIA LUB POMOCPREMIA LUB POMOCTYLKO POMOC
MOTOCYKLODRZUCAMYODRZUCAMYTYLKO PREMIAPREMIA LUB POMOCPREMIA LUB POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOC
ROWERODRZUCAMYODRZUCAMYPREMIA LUB POMOCPREMIA LUB POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOC
PIESZYODRZUCAMYPREMIA LUB POMOCPREMIA LUB POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOCTYLKO POMOC

W przypadku gdy jesteśmy pierwszym przypisanym kurierem do zamówienia z zakupami i wzywamy do pomocy innego kuriera to jesteśmy zoobowiązanie do:

  • Zabrania w naszej części zamówienia paragonu oraz zrobienia jego zdjęcia
  • Jeżeli zamóweinie jest do opłacenia gotówką - my je opłacamy bo system potem redukuje nasze saldo gotówkowe

Jeżeli dostaniemy zamówienie i w nazwie punktu widnieje GLOVO REFUND PL to możemy już wiedzieć, że jesteśmy jako kurier do pomocy bądź, jedziemy odebrać zamówienie od innego kuriera któremu uległ awarii np. rower.


Przepisywanie zamówień

W Glovo istnieje opcja przepisywania zamówień, lecz nie można jej używać nadużywać. Niestety w praktyce wygląda to często tak, że za przepisanie zamówienia są konsekwencje w postaci: Obniżonej rangi kuriera, tymczasowej blokady konta (następna może być permamentna).


Jak mogę dostarczać w nowym mieście?

W Glovo aby dostarczać w nowym mieście niż dotychczas musimy założyć nowe konto kuriera na inne miasto. Niestety oznacza to, że musimy przejść cały proces rejestracji, rekrutacji od samego początku i czekać na aktywację konta w innym mieście.

Sprawdzenie swojego partnera flotowego

Aby sprawdzić pod jaką flote jest podpięte twoje konto glovo, należy wejść w Menu -> Profil i pod numerem dowodu tożsamości na UŁAMEK SEKUNDY pojawi się nazwa partnera flotowego.