Aplikacja Glovo Rider

Informacje ogólne o aplikacji
Glovo to aplikacja, która pozwala na przesłanie dowolnego przedmiotu z punktu A do punktu B, zamówienie dowolnej potrawy lub dowolnego produktu w wybranych sklepach i restauracjach z dostawą do domu, jak również dowolnej niestandardowej rzeczy. Glovo to usługa dostawy, która dostarcza wszystko – pobierz aplikację i wypróbuj ją teraz! Wybieraj spośród 20.000 sklepów i restauracji w aplikacji Glovo, a my zajmiemy się resztą. Dostarczamy wszystko. Ponad 7 mln użytkowników. Ponad 20 tys. sklepów. Kurierzy, obok partnerów i klientów, stanowią jeden z trzech typów użytkowników na platformie Glovo. Kurierami Glovo są osoby, które chcą pomagać innym oszczędzać czas, jednocześnie ułatwiając im życie. Z szerokim uśmiechem na twarzy dzielą się z klientami pozytywną energią i pogodą ducha.
Zarejestruj się
jest to link flotowy który automatycznie po rejestracji podepnie Cię pod partnera Evelstar, jeżeli chcesz zarejestrować się bez referencji możesz zrobić to tutaj
Plusy i minusy aplikacji
Plusy
Praktyczna ciągłość zamówień
Aplikacja z największa ilościa partnerów, czyli restauracji, sklepów itp.
Widoczne mnożniki w aplikacji
Możliwość wypłat codziennych z operacji salda gotówkowego (gotówką) [ Zaliczki gotówkowe ]
Dodatkowy mnożnik za zła pogodę, za dojazd do punktu.
Dodatkowy mnożnik za większe zamówienie.
Wysokie mnożniki w mniejszych miejscowościach
Wyzwania (możliwy dodatkowy zarobek za zrealizowanie danej ilości dostaw) [jeżeli są]
Przejrzysta aplikacja
Program Glovo+ który zapewnia m.in. ubezpieczenie w pracy i L4
Minusy
Brak możliwości przepisywań zamówień (jeżeli nie spełniamy wymaganych minimum, ryzyko blokady konta)
Słabe stawki zależne od danego miesiąca
Wysoki czas oczekiwania przy niektórych zamówieniach artykułów spożywczych.
Batch (ocena kuriera) - 4 czynniki wynikające na ogólną ocene kuriera, która wpływa na czas otwierania się grafiku.
Sesje - bloki czasowe. Często ciężko z dostępnością.
Duże strefy dostarczania.
System napiwków zależnych procentami od wartości zamówienia
Źle dopasowana ilość slotów (grafiku) do danego dnia
Biedronka, Carrefour, Auchan i inne markety. Bardzo często z tych punktów są same problematyczne zamówienia -> trzeba pisać na support z prośba o pomoc do zamówienia, często nie jest gotowe i czeka się po 30 minut itp.
Brak możliwości współpracy na zasadach B2B
Prezentacja aplikacji
W aplikacji Glovo Rider można wyszczególnić następujące rzeczy:
- Na mapie podczas zamówienia, wyświetlany jest adres odbioru i adres klienta
- Szacowany przychód za zamówienie, wraz z dystansem do przybicia
- Dzienne zarobki oraz stan salda gotówkowego
- Strefy meldunku, grafik, mnożnik wraz z bonusami
Logowanie / Sesje / Strefa meldunkowa
Aplikacja Glovo dla kurierów ma system sesji aby rozpoczać prace. Należy w aplikacji wybrać Dostępne sesje
i w zależności od miasta, trzeba wybrać odpowiednią strefę meldunku.
Pamiętaj, że liczba sesji jest ograniczona. Im wyższa ocena kuriera (batch), tym wcześniej możesz zarezerwować wybrane przez siebie sesje.
![]()
![]()
![]()
Należy następnie wybrać godziny sesji które nas interesują. Jeżeli widzisz np. Teraz - 19:00 (23m)
to znaczy, że jest duże zapotrzebowanie i możesz pracę rozpocząć natychmiast.
Po zarezerwowaniu sesji pracę możemy rozpoczac 30 minut przed jej startem.
Saldo gotówkowe - Portfel
Co to jest?
Saldo gotówkowe to wszystkie pieniądze otrzymane w gotówce za zamówienia dostarczone za pomocą aplikacji. Klienta składa zamówienie w Glovo z opcją płatności gotówką. ta opcja pojawia się w zamówieniach partnerskich i niektórych zamówieniach kurierów. Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.
Saldo gotówkowe rośnie:
- Gdy klient zapłaci Ci gotówką.
- Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.
- Twoje saldo gotówkowe wzrośnie, a system weźmie to pod uwagę, jeśli trzeba będzie zapłacić partnerowi lub wypłacić zarobki w gotówce na koniec zarezerwowanego bloku czasowego.
Saldo gotówkowe maleje:
- Gdy płacisz gotówką u partnera/restauracji.
- Gdy saldo zostanie skorygowane na koniec okresu rozliczeniowego i aplikacja każe wypłacić ci sobie gotówkę.
- Gdy Glovo na koniec dnia (godz. 03:00) rozliczy Twoje zarobki - aplikacja wypłaci Ci równowartość tego co zarobiłeś w dniu poprzednim w gotówce
Jak działa wypłacanie gotówki w Glovo Rider?
Wraz z wejściem nowej aplikacji zrobiło sie duże zamieszanie, ponieważ zmiana w stosunku do starej aplikacji jest kolosalna. Aplikacja teraz rozlicza kuriera codziennie z jego salda gotówkowego. Wartość w zakładce Portfel może przyjąć kwote minusowa, ale spokojnie - to nie oznacza, że wisicie komuś pieniądze. Tylko Wam wiszą.

KWOTA KTÓRA JEST NA MINUSIE OZNACZA, ŻE TYLE PIENIĘDZY GLOVO JEST WAM WINNE I ZOSTANĄ ONE WYSŁANE DO PARTNERA PRZELEWEM, PARTNER WAS ROZLICZY I PIENIĄDZE TRAFIĄ DO WAS.
Mam portfel na plusie, co teraz?
Kwota która nie jest ujemną oznacza to, że jesteście w posiadaniu pieniędzy które należą do Glovo - powinniście je wpłacić poprzez stronę glovocash.pl.
0 zł
W momencie kiedy widzicie cyfrę 0zł, oznacza to, że całość wypłaty otrzymaliście w zaliczkach gotówkowych. Możecie sobie to sprawdzić w tej samej zakładce i przesledzić historię transakcji które glovo wykonało.
Kwota minusowa będzie zbliżać się z każdym pobraniem gotówki od klienta.
Jeżeli będzie wymagana płatność gotówką to aplikacja poinformuje kuriera o tym!

Przykładowa informacja gdy kurier musi zapłacić pieniędzmi Glovo za zamówienie

W tym wypadku nie ma żadnej informacji = nie płacimy
W Glovo Rider nie trzeba już robić zdjęć paragonów i potwierdzać z nich ceny w aplikacji jak było to w przypadku aplikacji Glovo Couriers!
Dobrym pomysłem jest używanie dwóch portfeli, by oddzielić osobiste pieniądze od tych otrzymanych od klientów. Dzięki temu możesz uniknąć nieporozumień.
Wypłata gotówka na koniec okresu rozliczeniowego
(skumulowana codzienna wypłata gotówki)
Pamiętaj! Gotówka Glovo NIE PRZECHODZI przez partnera flotowego! Oznacza to:
W razie nieprawidłowości w jej rozliczeniu partner flotowy w żadnym stopniu Ci nie pomoże. Będziesz musiał się kontaktować z supportem Glovo lub opiekunem miasta w celu wyjaśnienia sytuacji.
Jeżel coś się nie zgadza sprawdź jeszcze raz wszystko dokładnie w rozliczeniu mailowym które dostałeś od Glovo
Aby dokonać rozliczenia podatku musisz ująć ją w rozliczeniu rocznym PIT-37 w rubryce inne dochody
Wpłata na Glovocash.pl
Jeżeli kurier ma za wysokie saldo gotówkowe, aplikacja da informacje, aby wpłacić daną kwotę by uregulować saldo. Wpłat dokonujemy przez portal glovocash.pl uzupełniając tam dane typu mail, numer telefonu, identyfikator kuriera, kwotę.
Batch - Ocena/ranga kuriera

Cały przydatny artukuł jest na stronie GLOVO w tym miejscu.
Nowa ranga jest przydzielana co tydzień na podstawie wyników z poprzedniego tygodnia pracy. Określa ona kiedy będziesz mógł rezerwować sesje na następny tydzień.
Rangi są numerowane od 1 do 12. Ranga z numerem 1 jest najbardziej atrakcyjna, poniewaz ma najwyższe pierwszeństwo w rezerwacji sesji.
Ranga jest zabierana kurierowi w momencie gdy nie jeździ dłużej niż tydzień.
Co może wpływac na to jaką range dostaje kurier?
- Spóżnienia z logowaniem. Np. Sesja zaczyna się o 12:00, zalogujesz się o 12:05.
- Nieobecności
- Ilość przerw o które poprosilismy. (tutaj naprawdę trzeba się postarać aby obniżyło to range)
- Liczba akceptowanych zamówień
- Godziny specjalne (te z ikonką ognia w kalendarzu sesji).
Co w przypadku gdy nie będę pracował?
W nowej aplikacji istnieje możliwość zamrożenia rangi na maksymalnie dwa tygodnie. Podczas tego okresu czasu nie będzie ona obliczana przez system. Podczas zamrożenia rangi nie bedziesz mógl pracować
Zadania

Czasami na aplikacji Glovo Rider dostępne są Questy, zwane zadaniami. Polegają one na wyznaczeniu kurierowi ilości zamówień które ma dostarczyć w danym okresie czasu za premię pieniężną w danej wysokości
Zakładka “Płatności”

W tej zakładce znajdziesz swoją historię zamówień nie starszą niż 90 dni oraz ile zarobiłeś w danym dniu bądź okresie czasu. Można również sprawdzić ile konkretnie godzin byliśmy online i jaka wyszła nam godzinówka.
Glovo+
Glovo+ nie jest dostępne w każdym mieście!
Glovo+ to program nagród, który wspiera Cię zarówno na drodze, jak i poza nią. Zdobędziesz 1 punkt za każdą zrealizowaną dostawę, a po osiągnięciu kolejnych poziomów otrzymasz odpowiednie nagrody.
Punkty są przyznawane od momentu wprowadzenia programu, więc co zmianę programu będziemy musieli na nowo je sobie zdobywać.
W zaleznosci od miasta, wymagana jest różna ilość punktów do zdobycia by odblokować nagrody. Sprawdzić swój poziom punktów można na stronie:
https://delivery.glovoapp.com/pl/loyalty_program
Zamówienia ze sklepów
Będąc kurierem w Glovo, dla różnego typu pojazdu którym się poruszamy, mamy różne limity wagowe, które możemy wziąć jako zamówienie. W przypadkach gdy dane zamówienie jest za ciężkie, możemy wezwać wsparcie (kontakt przez support na aktywnym zamówieniu) lub otrzymać bonus za ciężkie zamówienie.
Najbardziej uciążliwimi zamówieniami są te z Auchan, Biedronka, Carrefour. Z tego względu, że:
- Nie są one gotowe i zrobione na czas - musimy czekać
- Są one zbyt wielkie/cięzkie by zabrać je w pojedynkę
W drugim przypadku należy skontaktować się z supportem. Jest do tego specjalna opcja w drzewku wyboru problemu. Poniżej znajduje się tabelka którą posługują się ludzie z supportu i jakiego werdyktu możemy się spodziewać po danej wadze zamówienia.
Pojazd | 0 - 4.0 kg | 4.1 - 9.0 kg | 9.1 - 12 kg | 12.1 - 15 kg | 15.1 - 20 kg | 20.1 - 50 kg | > 50 kg |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SAMOCHÓD | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | TYLKO PREMIA | TYLKO PREMIA | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC |
MOTOCYKL | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | TYLKO PREMIA | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
ROWER | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
PIESZY | ODRZUCAMY | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
W przypadku gdy jesteśmy pierwszym przypisanym kurierem do zamówienia z zakupami i wzywamy do pomocy innego kuriera to jesteśmy zoobowiązanie do:
- Zabrania w naszej części zamówienia paragonu oraz zrobienia jego zdjęcia
- Jeżeli zamóweinie jest do opłacenia gotówką - my je opłacamy bo system potem redukuje nasze saldo gotówkowe
Jeżeli dostaniemy zamówienie i w nazwie punktu widnieje GLOVO REFUND PL to możemy już wiedzieć, że jesteśmy jako kurier do pomocy bądź, jedziemy odebrać zamówienie od innego kuriera któremu uległ awarii np. rower.

Przepisywanie zamówień
W Glovo istnieje opcja przepisywania zamówień, lecz nie można jej używać nadużywać. Niestety w praktyce wygląda to często tak, że za przepisanie zamówienia są konsekwencje w postaci: Obniżonej rangi kuriera, tymczasowej blokady konta (następna może być permamentna).
Jak mogę dostarczać w nowym mieście?
W Glovo aby dostarczać w nowym mieście niż dotychczas musimy założyć nowe konto kuriera na inne miasto. Niestety oznacza to, że musimy przejść cały proces rejestracji, rekrutacji od samego początku i czekać na aktywację konta w innym mieście.
Sprawdzenie swojego partnera flotowego
Aby sprawdzić pod jaką flote jest podpięte twoje konto glovo, należy wejść w Menu -> Profil
i pod numerem dowodu tożsamości na UŁAMEK SEKUNDY pojawi się nazwa partnera flotowego.