Aplikacja Glovo
Informacje ogólne o aplikacji
Glovo to aplikacja, która pozwala na przesłanie dowolnego przedmiotu z punktu A do punktu B, zamówienie dowolnej potrawy lub dowolnego produktu w wybranych sklepach i restauracjach z dostawą do domu, jak również dowolnej niestandardowej rzeczy. Glovo to usługa dostawy, która dostarcza wszystko – pobierz aplikację i wypróbuj ją teraz! Wybieraj spośród 20.000 sklepów i restauracji w aplikacji Glovo, a my zajmiemy się resztą. Dostarczamy wszystko. Ponad 7 mln użytkowników. Ponad 20 tys. sklepów. Kurierzy, obok partnerów i klientów, stanowią jeden z trzech typów użytkowników na platformie Glovo. Kurierami Glovo są osoby, które chcą pomagać innym oszczędzać czas, jednocześnie ułatwiając im życie. Z szerokim uśmiechem na twarzy dzielą się z klientami pozytywną energią i pogodą ducha.
Dowiedz się jak zostać kurierem
Plusy i minusy aplikacji
Plusy
Praktyczna ciągłość zamówień
Aplikacja z największa ilościa partnerów, czyli restauracji, sklepów itp.
Widoczne mnożniki w aplikacji (stawka i kilometry)
Możliwość wypłat codziennych z operacji salda gotówkowego (gotówką) [ Zaliczki gotówkowe ]
Dodatkowy mnożnik za zła pogodę, za oczekiwanie w punkcie, za dojazd do punktu.
Dodatkowy mnożnik za większe zamówienie.
Wysokie mnożniki w mniejszych miejscowościach
Wyzwania (możliwy dodatkowy zarobek za zrealizowanie danej ilości dostaw) [jeżeli są]
Przejrzysta aplikacja
Minusy
Brak możliwości przepisywań zamówień (jeżeli nie spełniamy wymaganych minimum, ryzyko blokady konta)
Słabe stawki zależne od danego miesiąca
Wysoki czas oczekiwania przy niektórych zamówieniach artykułów spożywczych.
Wynik doskonałości - 4 czynniki wynikające na ogólną ocene kuriera, która wpływa na czas otwierania się grafiku.
Grafik - bloki czasowe. Często ciężko z dostępnością
Duże strefy dostarczania.
Kontakt z supportem - najczęściej ludzie tam pracujący odpowiadają nam formułkami, czasami rozmawiamy z botem, a czasami nawet nie jesteśmy w stanie się do żadnego “supportera” połączyć i czekamy na niewiadomo co
System napiwków zależnych procentami od wartości zamówienia
Źle dopasowana ilość slotów (grafiku) do danego dnia
Biedronka, Carrefour, Auchan i inne markety. Bardzo często z tych punktów są same problematyczne zamówienia -> trzeba pisać na support z prośba o pomoc do zamówienia, często nie jest gotowe i czeka się po 30 minut itp.
Brak możliwości współpracy na zasadach B2B
Prezentacja aplikacji
W aplikacji Glovo można wyszczególnić następujące rzeczy:
- Na mapie podczas zamówienia, wyświetlany jest adres odbioru i adres klienta
- Szacowany przychód za zamówienie, wraz z dystansem do przybicia
- Dzienne zarobki oraz stan salda gotówkowego
- Strefy meldunku, grafik, mnożnik wraz z bonusami
Logowanie / Grafik / Strefa meldunkowa
Aplikacja Glovo dla kurierów ma system grafiku aby rozpoczać prace. Należy w aplikacji wybrać Kalendarz i w zależności od miasta, trzeba wybrać odpowiednią strefę meldunku.
Pamiętaj, że liczba bloków czasowych jest ograniczona. Im wyższy wynik doskonałości, tym wcześniej możesz zarezerwować wybrane przez siebie bloki czasowe.
Należy następnie wybrać otwarte bloki czasowy by zarezerować grafik. Na głównym oknie wyskoczy informacja, kiedy zaczyna się blok czasowy i po naciśnieciu informacji, będzie widoczna mapa z zaznaczonymi obszarami meldunku
Saldo gotówkowe
Co to jest?
Saldo gotówkowe to wszystkie pieniądze otrzymane w gotówce za zamówienia dostarczone za pomocą aplikacji. Klienta składa zamówienie w Glovo z opcją płatności gotówką. ta opcja pojawia się w zamówieniach partnerskich i niektórych zamówieniach kurierów. Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.
Saldo gotówkowe rośnie:
- Gdy klient zapłaci Ci gotówką.
- Przy dostawie zamówienia otrzymujesz od klienta pieniądze.
- Twoje saldo gotówkowe wzrośnie, a system weźmie to pod uwagę, jeśli trzeba będzie zapłacić partnerowi lub wypłacić zarobki w gotówce na koniec zarezerwowanego bloku czasowego.
Saldo gotówkowe maleje:
- Gdy płacisz gotówką u partnera/restauracji.
- Gdy saldo zostanie skorygowane na koniec okresu rozliczeniowego i aplikacja każe wypłacić ci sobie gotówkę.
Aplikacja poinformuje o wybranym przez partnera rodzaju płatności:
- Nie płać: ta opcja pojawia się w zamówieniach partnerskich i niektórych zamówieniach kurierów.
- Zapłać gotówką: musisz użyć gotówki. Jeśli nie zgromadzisz wystarczającej ilości pieniędzy od klientów, nie będziesz otrzymywać zamówień z płatnością gotówką.
Przykładowa informacja gdy kurier musi zapłacić pieniędzmi Glovo za zamówienie
Dobrym pomysłem jest używanie dwóch portfeli, by oddzielić osobiste pieniądze od tych otrzymanych od klientów. Dzięki temu możesz uniknąć nieporozumień.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, SALDO GOTÓWKOWE JEST WŁASNOŚCIĄ GLOVO, NIE NALEŻY TRAKTOWAĆ TYCH PIENIĘDZY JAKO SWOICH WŁASNYCH
Wypłata gotówka na koniec okresu rozliczeniowego
(skumulowana codzienna wypłata gotówki)
Cash Collect - Potrącenia gotówkowe Potrącenia gotówkowe, czyli kolumna wyszczególniona w raporcie Glovo składa się z:
- Wypłaty w gotówce - czyli pola, które widnieje w rozliczeniu Glovo, jest to kwota wypłacona w formie zaliczek po zakończonych dniach pracy (zazwyczaj sygnalizowana powiadomieniem aplikacji)
- Cashout - czyli wyrównania salda gotówkowego na koniec okresu rozliczeniowego - to pole nie jest uwzględnione w aplikacji Glovo!
Jest ono wyszczególnione w raporcie MAILOWYM, który otrzymujesz od Glovo po zakończonym okresie rozliczeniowym.
Pamiętaj! Gotówka Glovo NIE PRZECHODZI przez partnera flotowego! Oznacza to:
W razie nieprawidłowości w jej rozliczeniu partner flotowy w żadnym stopniu Ci ni pomoże. Będziesz musiał się kontaktować z supportem Glovo lub opiekunem miasta w celu wyjaśnienia sytuacji.
Aby dokonać rozliczenia podatku musisz ująć ją w rozliczeniu rocznym PIT-37 w rubryce inne dochody
Wpłata na Glovocash.pl
Jeżeli kurier ma za wysokie saldo gotówkowe, aplikacja da informacje, aby wpłacić daną kwotę by uregulować saldo. Wpłat dokonujemy przez portal glovocash.pl uzupełniając tam dane typu mail, numer telefonu, identyfikator kuriera, kwotę.
Nieczytelna wypłata gotówki w aplikacji - co robić?
Po zakończonej pracy, następnego dnia jeżeli mielismy znaczne saldo gotówkowe, Glovo może nam rozliczyć część wypłaty w formie gotówki, potrącając z salda gotówkowego. Jeżeli mamy problem z odczytaniem ile powinniśmy wypłacić sobie pieniędzy, bo w raporcie dziennym wygląda np tak:
Najprostszym sposobem jest:
Odjąć od Dziennych zarobków, Zarobki oczekujące = Skumulowana codzienna wypłata Glovo.
Na przykładzie wyżej: 233,86zl MINUS 116,79 co nam daje 117,07. Taka kwote pobieramy z gotówki GLOVO dla siebie.
Trzeba pamiętać o tym, że kwota do wypłaty na konto zostanie odpowiednio pomniejszona o wypłaconą gotówkę
Drugim sposobem jaki warto wiedzieć to: Wejście na główną strone aplikacji Glovo i sprawdzenie ile wyświetla saldo gotówkowe. Np:
To wypłacamy (bierzemy) sobie dla siebie tyle pieniędzy aby na saldzie gotówkowym pozostało tyle ile wyświetla się na aplikacji.
Jeżeli nie chcesz martwić się o to, by na koniec dnia zbijać saldo gotówkowe do poziomu 35zl lub 70zl - wpłacaj pieniądze na Glovo Cash, informacje znajdziesz tutaj. Zrób to przed końcem dnia aby mieć pewnośc, że twoje saldo gotówkowe nie zostanie rozliczone.
Wynik doskonałości
Cały przydatny artukuł jest na stronie GLOVO w tym miejscu.
Wynik Doskonałości (tzw. Excellence Score) został stworzony w celu oceny reputacji kurierów. Opiera się na różnych kryteriach, takich jak oceny klientów, zamówienia realizowane w godzinach szczytu określonych przez Partnerów oraz inne zmienne, które zostały szczegółowo opisane w następnej sekcji. System ma za zadanie ustalać kolejność, w jakiej kurierzy będą mieli dostęp do kalendarza do rezerwacji slotów na platformie. Wynik doskonałości, to sposób, w jaki partnerzy i użytkownicy mogą oceniać kurierów, poprawiać ich reputację i zapewniać im wcześniejszy dostęp do harmonogramów w kalendarzu. W związku z tym Ocena Doskonałości kuriera zapewnia dostęp do harmonogramu w porządku malejącym, od najwyższego do najniższego.
Jak obliczany jest wynik doskonałości?
- Opinie klientów Bierze pod uwagę liczbę negatywnych i pozytywnych recenzji, które kurier otrzymuje od klientów. Różnica jest dzielona przez liczbę zamówień dostarczonych przez kuriera. Na przykład jedna negatywna ocena na 10 zamówień ma większą wagę niż jedna negatywna ocena na 100 zamówień. Ma to zastosowanie tylko wtedy, gdy negatywna ocena nie jest spowodowana błędami partnera (np. brak elementu). W takich przypadkach Wynik Doskonałości nie zostanie zmieniony.
- Liczba zamówień Mierzy łączną liczbę zamówień dostarczonych przez kuriera w ciągu ostatnich 28 dni, w których kurier dostarczył przynajmniej jedno zamówienie.
- Nieobecność Mierzy, jak często kurierzy nie zgłaszają się na zarezerwowane godziny. Pamiętaj, że jeśli zarezerwujesz godziny i się nie pojawisz, skorzystasz z możliwości innych kurierów, którzy mogli być połączeni w tym czasie.
- Godziny wysokiego zapotrzebowania Mierzy, podczas ilu godzin o dużym zapotrzebowaniu kurier był dostępny w porównaniu z całkowitą liczbą godzin o dużym popycie dostępnych w mieście. Godziny wysokiego zapotrzebowania są oznaczone diamentem w kalendarzu.
- Niezawodność Kurierzy mogą dowolnie rezerwować i odblokowywać terminy w swoim kalendarzu. Wskaźnik niezawodności ocenia, jak często kurier łączy się w czasie, który zarezerwował. Nie obejmuje godzin, które są niezarezerwowane z 24-godzinnym lub większym wyprzedzeniem.
- Akceptacja zamówień Kurierzy mogą przyjmować i odrzucać zamówienia. Ocena doskonałości uwzględnia liczbę przyjętych i odrzuconych zamówień przez kurierów. Różnica jest dzielona przez liczbę zamówień, które były zaoferowane kurierowi.
Jakie korzyści daje Wynik Doskonałości?
Na Wynik Doskonałości wpływają zmiany w zachowaniu kuriera, a także oceny jakości wykonywanych przez niego usług wystawiane przez różne strony zaangażowane w proces. Wynik Doskonałości opiera się na usługach wykonanych przez kuriera w ciągu 28 dni (ostatnie 28dni w czasie których co najmniej jeden blok czasowy był zarezerwowany). To oznacza, że możesz logować się kiedy chcesz i nie musisz zawieszać konta, jeśli zdecydujesz się zrobić sobie przerwę w używaniu aplikacji. Po prostu nie planuj godzin w tym okresie. W wyniku uwzględniana jest liczba zamówień, zaplanowane godziny i rzeczywisty czas korzystania z aplikacji. Najnowsze połączenia z aplikacją są ważniejsze niż starsze. Sposób obliczania wyniku został zaprojektowany tak, by najnowsze korzystanie z aplikacji miało większą wagę niż te z początku 28-dniowego okresu. Nowi kurierzy zaczynają zdobywać punkty po 7 dniach (z co najmniej jednym zarezerwowanym blokiem czasowym). Wynik pojawi się w aplikacji ósmego dnia.
Jak bloki czasowe w okresie wysokiego zapotrzebowania wpływają na Wynik Doskonałości?
Na Wynik Doskonałości składa się kilka elementów. Jednym z nich jest częstotliwość pracy w czasie wysokiego zapotrzebowania zgłoszonego przez partnerów. System sumuje zamówienia zrealizowane w godzinach wysokiego zapotrzebowanie w ciągu ostatnich 28 dni. Pamiętaj, że liczy się czas zaakceptowania zamówienia, a nie jego zakończenia. Innymi słowy, jeśli przyjmiesz zamówienie w godzinach wysokiego zapotrzebowania, ale zrealizujesz dostawę po ich zakończeniu, zamówienie to nadal będzie uwzględniane w statystykach. Nie zostanie natomiast uwzględnione, jeśli przyjmiesz zamówienie przed godzinami wysokiego zapotrzebowania, a dostawę zakończysz po ich rozpoczęciu.
Auto-akceptacja zamówień (Mogę pracować)
Należy pamiętać, aby w profilu mieć włączony tryb “Mogę pracować”.
W innym przypadku, moga nie wpadać nam zamówienia a konto moze zostać zablokowane. Opcję tę należy używać jako “przerwę” maksymalnie 10-15min dziennie.
Opcję tą znajdziemy w zakładce profil
Glovo+
Glovo+ to program nagród, który wspiera Cię zarówno na drodze, jak i poza nią. Zdobędziesz 1 punkt za każdą zrealizowaną dostawę, a po osiągnięciu kolejnych poziomów otrzymasz odpowiednie nagrody.
Punkty są przyznawane od momentu wprowadzenia programu, więc co zmianę programu będziemy musieli na nowo je sobie zdobywać.
W zaleznosci od miasta, wymagana jest różna ilość punktów do zdobycia by odblokować nagrody. Sprawdzić swój poziom punktów można na stronie:
https://delivery.glovoapp.com/pl/loyalty_program
Zamówienia ze sklepów
Najbardziej uciążliwimi zamówieniami są te z Auchan, Biedronka, Carrefour. Z tego względu, że:
- Nie są one gotowe i zrobione na czas - musimy czekać
- Są one zbyt wielkie/cięzkie by zabrać je w pojedynkę
W drugim przypadku należy skontaktować się z supportem. Jest do tego specjalna opcja w drzewku wyboru problemu. Poniżej znajduje się tabelka którą posługują się ludzie z supportu i jakiego werdyktu możemy się spodziewać po danej wadze zamówienia.
Pojazd | 0 - 4.0 kg | 4.1 - 9.0 kg | 9.1 - 12 kg | 12.1 - 15 kg | 15.1 - 20 kg | 20.1 - 50 kg | > 50 kg |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SAMOCHÓD | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | TYLKO PREMIA | TYLKO PREMIA | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC |
MOTOCYKL | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | TYLKO PREMIA | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
ROWER | ODRZUCAMY | ODRZUCAMY | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
PIESZY | ODRZUCAMY | PREMIA LUB POMOC | PREMIA LUB POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC | TYLKO POMOC |
W przypadku gdy jesteśmy pierwszym przypisanym kurierem do zamówienia z zakupami i wzywamy do pomocy innego kuriera to jesteśmy zoobowiązanie do:
- Zabrania w naszej części zamówienia paragonu oraz zrobienia jego zdjęcia
- Jeżeli zamóweinie jest do opłacenia gotówką - my je opłacamy bo system potem redukuje nasze saldo gotówkowe
Jeżeli dostaniemy zamówienie i w nazwie punktu widnieje GLOVO REFUND PL to możemy już wiedzieć, że jesteśmy jako kurier do pomocy bądź, jedziemy odebrać zamówienie od innego kuriera któremu uległ awarii np. rower.
Zamówienie “Customer”
Przepisywanie zamówień
W Glovo istnieje opcja przepisywania zamówień, lecz nie można jej używać nadużywać. Niestety w praktyce wygląda to często tak, że za przepisanei zamówienia są konsekwencje w postaci: Obniżonego wyniku doskonałości, tymczasowej blokady konta (następna może być permamentna).
W Glovo jedyną możliwością przepisania zamówienia jest moment w którym czekamy w restauracji ponad 5 minut na przygotowanie zamówienia, wtedy możemy przepisać zamówienie bez konsekwencji - powinna być to widoczna opcja na czacie z supportem
Jak mogę dostarczać w nowym mieście?
W Glovo aby dostarczać w nowym mieście niż dotychczas musimy założyć nowe konto kuriera na inne miasto. Niestety oznacza to, że musimy przejść cały proces rejestracji, rekrutacji od samego początku i czekać na aktywację konta w innym mieście.